Welkom in onze gemeente

Welkom op de website van de Oosterkadekerk. De wekelijkse zondagse erediensten vormen het kloppende hart van onze gemeente waarbij we geïnspireerd worden door Gods onvoorwaardelijke liefde. Daar ontmoeten we God en elkaar. Mogen wij ook u/jou begroeten in de kerk?
De gemeente is gemeente van Christus. Zij is gebouwd op het fundament van apostelen en profeten, terwijl Christus Jezus zelf de hoeksteen is (Ef.2:20) en heeft als doel de grote daden te verkondingen van Hem, die ons uit de duisternis geroepen heeft tot zijn wonderbaar licht. (1 Petrus2:9b).
De gemeente van onze Here Jezus Christus
Wij geloven, dat de gemeente Gods één, heilig en algemeen christelijk is. In Handelingen 2 vers 42 lezen we, dat zij volhardt bij het onderwijs der apostelen, de gemeenschap, het breken van het brood en de gebeden.
Kenmerken en bedoeling van de gemeente
In de bijbel wordt God de Herder van Zijn volk genoemd en de Here Jezus noemt zichzelf de goede Herder. De gemeente is de kudde van de goede Herder, die omziet naar de schapen. Omdat Jezus vol zorg is over de kudde, zijn wij als leden van zijn gemeente geroepen om zorg te dragen voor elkaar.
De herderlijke zorg

Nieuwsbrief van de Hervormde Gemeente Oosterkadekerk Zondag 21-04-2024.
Kopij inleveren vóór vrijdagmiddag 12.00 uur.

Zondagmorgen -21-04-2024- 09:30.
Ds. J. Admiraal  Nieuwe Pekela.
Ouderling van dienst: Arie Clazing.
Organist: Ben te Velde.
1e Collecte: Kerkbeheer.
2e Collecte: Bloemen in de kerk.
Gezang 328 : 1 en 3.
Psalm 118 : 8 en 10.
Psalm 32 : 1 en 4.
Schriftlezing  Johannes 21: 1-19 (HSV).
Gezang 83 : 2, 3, 5, 6 en 7.
Psalm 139 : 1 en 14.
Gezang 481 : 1, 2 en 4.

Zondagavond -21-04-2024- 19:00.
Ds. G. van den Berg Onstwedde.
Ouderling van dienst: Arie Clazing.
Organist: Mark Wubs.
1e Collecte: Kerkbeheer.
2e Collecte: Bloemen in de kerk.

De liturgie ligt bij de nieuwsbrief.

Kerkvervoer:
Dhr. J. Kruit, Emmastraat 16, 9503KT Stadskanaal.
Telefoon: 0599-785330.

Kindernevendienst:
Er is kindernevendienst, behalve de eerste zondag van de maand dan blijven de kinderen in de kerk. We hopen jullie allemaal te zien.
Namens de leiding.

Agenda:
23 april  19:30  Bijbelstudie
13 mei    19:30  Moderamen

Weidesteyn:
Mevr. F de Groot, de Luwte 012, Dr. GH Amshofweg 4, 7909AA Hoogeveen.

Jubilea:
24-4-2024  55  Dhr. K. Keizer en Mevr. G. Keizer Martens, Meester Neuteboomstraat 70, 9502CT Stadskanaal.

Verjaardag:
27-4-2024  83  Mevr. J. Schoonbeek-Heijerman, Hoofdkade 54, 9503HC Stadskanaal.

Bijbelkring:
Op D.V. dinsdag 23 april is er weer Bijbelkring, de laatste van dit seizoen. We willen vanuit Bijbels perspectief nadenken over 'oorlog', een thema dat werd aangedragen.
Allen welkom om 19.30 uur in de Boei.
Er is koffie en thee (en wellicht neemt iemand wat lekkers mee?).

Op Weg:
De kopij voor het eerstvolgende nummer van Op Weg kan tot uiterlijk maandag 22 april a.s. worden ingeleverd via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Dit nummer verschijnt net voor Hemelvaartsdag en voor Pinksteren.